אחרי הנטישה ההמונית: וואטסאפ דוחה את מועד אישור תנאי השימוש

בהודעה מטעם חברת וואטסאפ נכתב כי בימים האחרונים הופצו שמועות מוטעות באשר למדיניות הפרטיות. לאחר הביקורת שהופנתה כלפיה הודיעה הרשת החברתית כי משתמשים יוכלו לאשר את תנאי השימוש החדשים עד ה-15 במאי.

יישומון וואטסאפ
אפליקצית וואטסאפ | צילום: istock

וואטסאפ מתקפלת?

וואטסאפ הודיעה כי היא דוחה בשלושה חודשים מ-8 בפברואר ל-15 במאי. זה יהיה המועד האחרון שבו יוכלו המשתמשים לאשר את תנאי השימוש החדשים של האפליקציה. "שמענו מהרבה מאוד אנשים כמה בלבול יש סביב העדכון החדש שלנו”.

וואסטאפ כתבו:

"היה הרבה מידע שגוי שגרם לחשש. אנחנו רוצים לעזור לכולם להבין את העקרונות שלנו ואת העובדות. אף חשבון של משתמש לא יימחק או יושעה ב-8 בפברואר". הם הדגישו כי יעפלו לספק הסברים ברורים יותר למשתמשים.  המטרה העיקרית "לתת לאנשים לבדוק את המדיניות החדשה בקצב שלהם”.

כמו שפורסם, ביקורת חריפה נשמעה בשבוע שעבר בקרב משתמשי האפליקציה לאחר הודעתה על שיתוף המידע עם פייסבוק. המסר שעבר גרם לעשרות מיליונים ברחבי העולם לעבור לאפליקציות מסרים מתחרות כמו טלגרם וסיגנל . בסיגנל דיווחו בתוך שבוע מרגע ההודעה על יותר מ-8 מיליון הורדות, וטלגרם התגאתה ב-25 מיליון משתמשים חדשים בתוך 72 שעות בלבד. כתוצאה מכך, ספגה וואטסאפ מכה קשה וצנחה בטבלאות ההורדות בחנויות האפליקציות.

אפליקצית סיגנל
אפליקצית סיגנל

כחלק מסיבוב הפרסה של החברה היא הדגישה איזה מידע היא לא אוספת עלינו. המידע: הודעות פרטיות, מיקומים משותפים, אנשי קשר ומידע על הקבוצות.

מנכ״לית פייסבוק ישראל מגיבה:

בחמישי האחרון פרסמה מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני פוסט הבהרה. בדבריה היא השיבה לשמועות ולטענות שהופנו כלפי פייסבוק באותו עניין.

"עדכון המדיניות הזה לא משפיע בשום דרך על העובדה שכל ההודעות שאנחנו שולחים ומקבלים בוואטסאפ הן פרטיות לחלוטין ומוצפנות מקצה לקצה”.

בהמשך דבריה התייחסה לתנאי השירות החדשים שעוררו סערה. היא הדגישה כי "העדכון האחרון מתייחס רק לשינויים בנוגע לאופן שבו עסקים יכולים להשתמש בוואטסאפ כדי ליצור קשר עם לקוחות. גם לוואטסאפ וגם לפייסבוק אין יכולת לראות את ההודעות הפרטיות שאנשים שולחים וגם לא לשמוע את השיחות שהם מנהלים”.

עוד כתבות שיעניינו אותך